Att göra ritningar

Uppdraget var att rita sitt fordon ur två perspektiv, ovanifrån och från sidan, på ett rutat papper i naturlig storlek och så noga som möjligt. Detta är inte helt enkelt ska ni veta men många elever lyckas väldigt bra med detta.

Här gäller det att träna sin iakttagelseförmåga. Vad är det jag ser egentligen när jag ser fordonet ovanifrån? Hur ser däcken ut? Syns det att de är runda och hur många hjul syns egentligen?

Flera vill rita tredimensionellt. Man vet ju att det är flera hjul och att de är runda!

Några fick testa att bygga ett fordon utifrån sin kamrats ritning och då märks det ju om det är en tydlig ritning så att alla delarna kommit med. Ser fordonen likadana ut?

2014-02-25 11.22.42 2014-02-26 11.03.13 2014-02-26 11.04.24 2014-02-26 11.08.46 2014-02-26 11.19.33 2014-02-26 11.23.26#blogg100

 

Advertisements
Det här inlägget postades i förmågor, no och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s