Arbete med tallinjen

Vi hade mycket bra resonemang kring vilka tal det kan vara på tallinjen. Vad är viktigt att tänka på?
Lika långt/lika många tal mellan varje ”streck”.
Det kunde vara alltifrån 100 till 0,01 mellan strecken.
Dvs 99,97 99,98 99,99 100 100,01 100,02

20140604-162406-59046533.jpg

Advertisements
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s